Основоположні Практики (Ньондро)

Дерево Роду Передачі Дрікунґ Каґ’ю

«Існує багато різних текстів по практиці Ньондро, і часто у цих практиках наголошується на кількості їх накопичень. Як наслідок, практиканти фокусуються на цифрах і дуже стараються якнайшвидше зробити потрібну кількість практик. В певній мірі цифри є важливі, але важливішою є мета Основоположних Практик. Нам необхідно розуміти сутнісні аспекти Ньондро і для чого їх виконувати.


Спочатку ми виконуємо практику Притулку з поклонами, які треба зробити 100 000 разів. Суть, яку нам необхідно реалізувати в результаті цієї практики — це цілковита довіра до Трьох Перлин як до непохитного та надійного джерела притулку в цьому житті, в бардо та у всіх наступних життях. Коли ми даємо обітниці притулку, то усвідомлюємо, що внутрішній Будда — це наші усвідомлення та мудрість, Дгарма — це любов та співчуття, і що саме ці якості захищають нас та дають нам притулок. Отже, суть, яку необхідно реалізувати в результаті практики Притулку та поклонів — це цілковита довіра до Трьох Перлин, і коли ця довіра виникла, то практику Притулку можна вважати завершеною.


Наступною ми виконуємо практику Ваджарасатви з накопиченням 100-складової мантри. Суть, яку слід усвідомити в результаті цієї практики — хоча негативні емоції і безконтрольно виникають, але все ж вони можуть бути очищені і ми можемо звільнитись від них. Це стається коли ми розуміємо наслідки негативних емоцій, шкодуємо про слідування за ними та відчуємо щире каяття. Наприклад, коли виникає гнів і ми слідуємо йому, але потім усвідомлюємо, що це слідування було помилковим, то розуміючи це, ми зможемо заспокоїти свій гнів і натомість розвинути любов. Отже, ми маємо зрозуміти, що хоча негативні емоції виникають, ми здатні їх відкинути та очистити від них свою свідомість. Це і є суть, яку ми розкриваємо внаслідок медитації та начитування мантри Ваджарасатви.


Якщо говорити про суть Офіри Мандали, то в тексті Ґуру-йоґи Міларепи є дуже чітке пояснення. Ось що там сказано: «існує безліч світових систем, в яких є безліч живих істот, але вся нескінченна самсара має один корінь — чіпляння за «я»». Чіпляння за «я» всіх цих істот і моє власне чіпляння має однакову основу. Розуміючи це, ми можемо зібрати все це чіпляння докупи і офірувати його буддам, і думати, що натомість всі живі істоти розвивають альтруїстичний намір, а їхній егоїзм зменшується. Отож, коли ми розуміємо, що Офіра Мандали є вищим методом щоб зменшити чіпляння за «я», яке є нашим справжнім ворогом, тоді ми усвідомили справжню суть практики Мандали.


Далі йде практика Ґуру-йоґи. Коли ми думаємо про Ґуру, то перше що спадає на думку — це його чи її фізичне тіло, і коли ми бачимо Ґуру, то думаємо, що ця форма є дуже цінною. Наприклад, багато людей любить мене і вони часто розпачливо питають: «Що ми робитимемо, коли Ви помрете?». Але насправді моє фізичне тіло не таке вже й корисне, і навпаки, часто тіло може приносити більше проблем, ніж користі. Тож, тіло не має великої цінності та не здатне приносити багато користі. Набагато більше користі несуть мої слова та ум. Слова походять з мого власного досвіду страждання в цьому житті, а також зі слів Будди. Що ми дійсно маємо зрозуміти і пам’ятати — слова та ум Ґуру. Справжня суть практики Ґуру-йоґи — що б ми не робили, ми пам‘ятаємо та слідуємо словам та інструкціям Ґуру. Отже, зважаючи на те, що вони є найважливішими та найціннішими, ми маємо поважати та наслідувати слова та ум Ґуру. Це і є справжня реалізація суті Ґуру-йоґи.


Після цього ми можемо починати виконувати практики Секретної Мантри або Ваджраяни. Отже, коли ми практикуємо кожну з Основоположних Практик, ми маємо розуміти суть того, що ми досягаємо за допомогою цих практик. Дуже добре якщо при цьому є можливість зробити потрібну кількість разів, але якщо навіть не вдається накопичити всю цю кількість, то нічого страшного, головне практикувати сутнісні аспекти практик Ньондро, та продовжувати робити їх регулярно.»

ЙП Ґарчен Рінпоче, квітень, 2017
Дрікунґ Рінчен Чолінг, Каліфорнія

Записи вчень

Запис рітріту по Ньондро, 2014