Я хочу висловити своє глибоке занепокоєння становищем всіх вас в Україні тепер коли Росія атакує вашу країну. Я молитимусь за вас кожного дня і робитиму ритуали задля швидкого припинення насильства у вашій країні, а також за ваше відновлення зараз та в майбутньому. Маю надію що в цей час, як ніколи раніше, ви згадуватиме про притулок, бодічіту, та вчення Будди. Дуже важливо пам‘ятати про карму та причинно-наслідковий зв’язок. Колективна негативна карма, накопичена живими істотами цього світу за багато минулих життів, стала причиною часу занепаду, в якому люди нападають одне на одного та розв‘язують війни. Це наслідок негативної карми. Зараз дуже важливо пам‘ятати про причинно-наслідковий зв’язок і не продовжувати ланцюг негативних дій, щоб не погіршувати ситуацію ще більше. Ненависть не принесе жодної користі.
Тих хто нас атакує ми сприймаємо за ворогів. Маємо розуміти, що коли люди задіюються у жахливі військові та насильницькі дії, то це спричинить негативні наслідки в майбутньому. Люди які здійснюють такі дії не є адекватними, адже перед усім шкодять самі собі у цьому та у майбутніх життях. Якщо б ці люди дійсно розуміли причинно-наслідковий зв’язок, вони б не здійснювали негативних дій. Таким чином, наші вороги є є неадекватними, бо перебувають під впливом негативних емоцій та невідання.
Коли ми усвідомлюємо, що наших ворогів долають негативні емоції, невігластво та омана, ми повинні культивувати співчуття відносно них. Ми повинні робити побажання, аби вони швидко звільнилися від запаморочуючих емоцій, невідання та оман. Ставлячись з любов’ю, співчуттям і бодгічіттою до наших ворогів і всіх живих істот, ми долаємо тимчасові перешкоди у вигляді негативних обставин у нашій практиці. Зараз у нас є вибір. Якщо ми реагуємо, керуючись страхом і гнівом, це може призвести до більш негативних результатів, які в кінцевому підсумку призведуть до майбутніх страждань — як наших так і інших істот. Якщо ми можемо замість цього розвивати терпіння, любов, співчуття і бодгічітту до всіх істот, особливо до наших ворогів, тоді ми перетворюємо негативні обставини на шлях. Незважаючи на те, що істоти можуть нападати і намагатися завдати нам шкоди зовні, коли ми всередині утримуємося від гніву і розвиваємо любов, кожна ситуація стає частиною практики бодхісатви.
У такі часи приймайте обітницю бодгісаттви знову і знову. Візьміть на себе зобов’язання ніколи не відмовлятися від бодгічітти. Прочитайте тридцять сім практик бодхісаттви і об’єднайте їх значення зі своїм потоком свідомості. Не піддавайтеся стражданням, які ведуть до нижчих сфер. Не втрачайте свою практику через зовнішні негативні обставини. Практикуйте віддачу й прийняття (тонглен), приймаючи на себе всі страждання істот і надсилаючи їм щастя у відповідь. Моліться, щоб усі істоти, як друзі, так і вороги, пішли в Девачен, а не в нижчі сфери.
Прихищайтеся у Будді, Дгармі, Сангсі, Ґуру, Їдамах, Дакіні та Захисниках Дхарми. Читайте шестискладову мантру великого милосердного Ченрезіка Ом Мані Пеме Хунг та мантру Тари: Ом Таре Туттаре Сога. Виконуйте практики очищення від негативної карми та ритуали зцілення для всіх істот. Якщо ви практикуєте секретні мантри і знаєте методи усунення перешкод, виконуйте їх. Коротше кажучи, ключовим моментом є не дозволяти зовнішнім негативним обставинам керувати вашим розумом. Я буду молитися за вас усіх. Бажаю вам довгого життя!
Цей усний лист записав і переклав Ерік Фрай-Міллер, згідно з побажанням Траґи Рінпоче.