Лінія Дрікунґ Каґ’ю

drikung-tree
Дерево лінії Дрікунґ Каґ’ю

Лінія Дрікунґ Каґ’ю – одна з підшкіл лінії Каґ’ю, заснована у 1179  році великим духовним майстром Кйобпа Джіктеном Сумґоном. Ця лінія походить безпосередньо від Будди Шак’ямуні та первісного Будди Ваджрадгари. Ґамбопа об’єднав три лінії дорогоцінних вчень, що дійшли через повністю просвітлених майстрів. Перша – Лінія Чудового Благословення Реалізації. Від Ваджрадгари вона перейшла до Тілопи, від Тілопи до Наропи, від Наропи до Марпи, від Марпи до Міларепи, а від Міларепи до Ґамбопи. Друга лінія передачі – Лінія Глибокого Бачення, перейшла від Будди Шак’ямуні до Наґарджуни, потім до Чандракірті, Атіши, до Ґамбопи. Третя лінія – Лінія Широкої Дії, була отримана Манджушрі від Будди Шак’ямуні, Манджушрі передав її Майтреї, Майтрея – Асанзі, і так до Атіши, а від Атіши до Ґамбопи. Ґамбопа отримав глибокі вчення, таємні усні передачі та благословення цих трьох ліній і передав їх Пхаґмо Друґпі.

Наче древо, що сповнює бажання, – зростає з одного кореня, має багато гілок з прекрасними квітами та плодами на кожній, так й усі лінії Каґ’ю беруть свій початок з одного кореня, і кожна школа несе повний набір вчень та благословення до просвітлення. Хоча в Пхаґмо Друґпи були сотні тисяч учнів, Володар Джіктен Сумґон став одним з найближчих та головних. Пхаґмо Друґпа пророкував, що вчення та благословення лінії триватимуть завдяки цьому Бодгісатві (Джіктену Сумґону), котрий досяг десятого рівня Бгумі. Джіктен Сумґон повністю отримав від Пхаґмо Друґпи вчення, таємничі усні передачі, поясненя й посвячення, благословення реалізації. Все це, разом з Шістьма Йоґами Наропи, Джіктен Сумґон передав своєму головному учневі, Ґураві Цултрім Дордже. Ці просвітлені енерґії, благословення та вчення передавалися великими майстрами до теперішніх 37-го та 36-го утримувачів лінії передачі – Його Святості Дрікунґ К’ябґон Четцанґ Рінпоче та Його Святості Дрікунґ К’ябґон Чунґцанґ Рінпоче. Вони, найбільш дорогоцінні духовні майстри Дрікунґ Каґ’ю, є прямими утримувачами лінії Джіктен Сумґона, який часто пророкував своїм учням: “В майбутньому моє вчення розквітне завдяки співстражданню та мудрості двох бодхісатв, що подібні до сонця й місяця.” Його Святість Четцанґ Рінпоче подібний до сонця, він – еманація божества співстраждання, Ченрезіка. Його Святість Чунґцанґ Рінпоче подібний до місяця. Він – еманація божества мудрості Манджушрі.

Лінія Дрікунґ Каґ’ю славетна своєю практикою Великої Пхови та видатними практикантами. Існує багато історій про тих, хто досяг просвітлення впродовж одного життя. В 1980-х були відомі такі великі йоґіни Дрікунґ, що вчили в Тибеті та Індії, як Пачунґ Рінпоче, Кунґа Рінпоче, Друбванґ Рінпоче та інші вчителі. Кунґа Рінпоче, практикуючи впродовж одного життя, досягнув реалізації їдама та прямого бачення Чакрасамвари. Він навчав у багатьох трирічних ретрітах, зокрема Шести Йоґам Наропи.

Друбванґ Рінпоче досяг високої реалізації вчення Магамудри і уславився тим, що як Міларепа, мандрував селами, співаючи духовних (ваджрових) пісень. Іноді він офірував пісню внутрішньої духовної реалізації Його Святості Далай Ламі та Їх Святостям Дрікунґ К’ябґонам та іншим високим ламам. Після парінірвани Друбванґа Рінпоче наслідує його сердечний учень Нубпа Рінпоче, який продовжує традиції, що їх започаткував Друбванґ Рінпоче.

Багато великих вчителів та видатних майстрів медитації Дрікунґ, таких як Ґарчен Рінпоче, Тензін Н’їма Рінпоче, Нубпа Кончок Тензін Рінпоче дають вчення в усьому світі.
Його Святість Чецанґ Рінпоче заснував Інститут Дрікунґ Каґ’ю, Джянґчуб Лінґ в Дера Дун, (Північна Індія), де навчаються багато монахів та монахинь, та багато практикантів проходять трирічний ретріт. Його Святість подорожує по різним монастирям Дрікунґ в Індії, Непалі, а також центрам в Америці, Європі, Азії та передає вчення ченцям, монахиням, звичайним людям зі Сходу та Заходу.