Коментуючи суттєві вчення Магасідхи Тілопи (на санскриті Магамудра Упадеша), Дрікунґ К’ябджє Ґарчен Рінпочє пояснив практику ваджрового начитування ОМ А ХУМ. Насамперед це стосується рядків ‘’Коли люди з низькими здібностями не можуть перебувати в абсолютному стані, вони повинні утримувати життєву сутність енергій вітру й не докладати зусилля в усвідомленні”.
В тексті є посилання на людей з низьким рівнем інтелекту. Мається на увазі, що це всі ми (сміх). Далі ‘’… не можуть перебувати в абсолютному стані…’’ Що означає ця неспроможність перебувати в абсолютному стані? Коли свідомість слідує за думками, а енергії вітру слідують за кармічним вітром, свідомість і вітер розділяються. Цей текст говорить про ‘’життєву сутність енергій вітру ‘’. Мається на увазі той суттєвий момент, коли свідомість й енергії вітру єднаються.
Поміж безлічі типів вітрів, які є в тілі, існують п’ять основних типів вітру.
Пупок, в якому знаходиться вітер, що тамує вогонь – немов королівський трон всіх видів вітру. Практика вазового дихання – це утримання там усвідомлення. В своєму первинно-чистому аспекті вітер, що тамує вогонь, проявляється Ваджрайоґінею. Це є підхід практики Шести Йоґ Наропи.
Є три основні канали: лівий, правий і центральний між ними.
Втягуючи енергії вітру і свідомості в центральний канал в пупку, ми практикуємо метод поєднання свідомості й енергій вітру в одній точці.
Існують два методи зосередження на енергіях в пупку – з візуалізацією і без візуалізації. В останньому ми застосовуємо ваджрове начитування ОМ А ХУМ. Це начитування поєднується із зосередженням на тонких енергіях вітру.
- На рівні пупка знаходиться вогник розміром з насіння сочевиці. Вдихаючи через ніздрі, ми подумки промовляємо ОМ. Енергії вітру опускаються бічними (правим і лівим) каналами і входять в центральний канал під чакрою пупка.
- Затримуючи дихання на короткий час, подумки промовляємо А. В цей час візуалізуйте як ці вітри легко роздувають кульку вогню в пупку, від чого вона розгорається і стає яскравішою.
- Видихаючи, подумки промовляємо ХУМ.
Виконуючи цю вправу, дивіться в порожню природу свідомості. Це допоможе стабілізувати практику магамудри.