Намо Локешварая!
Уклін і слава Локешварі!
Святобливо тілом, мовою і подумки шану завше воздаю верховному Учителю й захиснику Ченре́зіку, котрий, хоча і бачить, що усі явища насправді ні виникають, ні щезають, сповна присвятився во благо всіх істот.
Досконалі будди, джерело благ і щастя, постають від реалізації істинної Дгарми. Тому що здійснення таке від того є, наскільки ві́даєш і практикуєш Дгарму, тут варто роз’яснити чин буддових нащадків.
Коментар Ґарчена Рінпоче
Коментар Лами Журавки Дазанґ
Страждання – це породження двоїстості (дуалізму), воно невід’ємне від дуалізму. В авторській передмові до 37 практик мова йде про те, що для того аби стати джерелом щастя, необхідно реалізувати Дгарму. Практики бодгісатв – це Дгарма, яка допомагає нам побачити як працює наш розум і допомагає побачити сутність свідомості. В своїй основі свідомість усіх істот єдина. За принципом магамудри, «Справді запізнавши одне, ти знатимеш усе», зрозумівши, як працює наша свідомість, ми розумітимемо як працює свідомість інших істот. Тоді ми справді зможемо допомогти іншим звільнитися від причин страждання й практикувати причини щастя.
Шлях бодгісатви – це водночас і робота на благо інших, і робота з власною свідомістю. Спочатку ми здатні практикувати тільки зовнішню поведінку, яку описують “37 практик бодгісатв”, але якщо ми застосовуємо усвідомлення й вивчаємо свій розум у той час як ми практикуємо «зовнішню» поведінку, ми поступово трансформуємо свої негативні реакції на позитивні й наш намір стає настільки чистим, що нам уже не треба докладати зусиль аби прагнути добра для інших. Що більше ми, застосовуючи усвідомлення, допомагаємо іншим, то більше ми розкриваємо сутність – справжню природу – нашої свідомості. Чим більше ми розуміємо природу своєї свідомості, тим більше мудрості ми маємо й, відповідно, тим більше здатні вміло допомагати іншим. Отож, якщо ми практикуємо правильно, практики бодгісатв приносять користь іншим і водночас нам самим.